Reklamsız Mobil Tarayıcı - Brave Mobil Tarayıcı

Reklamsız Bir Dünya - Brave?

Masaüstü bilgisayar, tablet, dizüstü neyse de cep telefonunuzda her tıkladığınız sayfada sayfayı kaplayan, tıklamazsanız bir yere gidemediğiniz, insana işkence eden reklamlardan şikayetçiyiz değil mi? Siteler, gezinti menülerini,  "devamı" linklerini reklam arkasında gizleyip bir nevi acı çekmemize neden oluyor. Hepsi mazur görülebilir fakat bu yapılan uyanıklık bize webde yavaşlık olarak geri dönüyor. 

Daha önce hatırlarsınız google play store da ad blocker uygulamaları vardı. Telefonumuza kuruyorduk ve reklamlardan -özellikle tarayıcılardaki- kurtuluyorduk. Play store ani bir kararla bu uygulamaları mağazada yasakladı. O zamandan beri en iyi telefona da sahip olsanız internette reklamlar yüzünden heme yavaş geziniyoruz hemde kotadan yiyip duruyoruz. 😏

Brave Tarayıcı Nedir?

Yine birgün nette gezinirken masaüstü için chromium tabanlı brave tarayıcı ile karşılaştım. İndirdim fakat performansını beğenmedim. Ad blocker pluginleri kadar akıcı değildi. Derken sitesinde mobil sürümünün de olduğunu gördüm. İndirdim. O günden beri telefonumda telefon simgesinin yanında brave simgesi bulunuyor. Sitelerde reklamlar neredeydi? Nereye tıklamayacaktım vs. unuttum. Ortalama performansta bir telefonda brave sitelere daha hızlı giriyor ve keyif veriyor. İşte birkaç bilgi:

  • Mozilla'nın eski ceo'su ve aynı zamanda javascript'in kurucusunun yaptığı bir tarayıcıdır. açık kaynaklıdır. asıl önemli özelliği, güvenlik ve reklam engelleme konusunda aşmış olmasıdır. hiçbir eklentiyle uğraştırmaz. 
  • Mobil taraftaysa aşırı hızlıdır. diğer tarayıcıların aksine chrome altyapısı kullanır ve betikleri engelle özelliğiyle birlikte hız konusunda uçuşlara geçer.
  • Kullanım arayüzü mobil chrome ile aynıdır.
  • İsterseniz brave ile her siteye ayrı ayrı kural koyabilirsiniz.
  • Reklamlardan kesin olarak kurtulursunuz.
iOS sürümünü denemedim. Deneyen yorum yapabilir.

Brave İndirme Linkleri:

Yorumlar

  1. Sizin kadar eski olmasa da ben de bir kaç ay önce Brave ile tanışmıştım. Bilgisayarımız biraz eski o yüzden seçilebilecek en iyi tarayıcıyı seçmek istiyordum. Reklam engelleme özelliği sayesinde sayfalar daha hızlı yükleniyor ve hem RAM kullanımından hem de CPU kullanımından tasarruf sağlıyor. Bir de artık kullanıcılara reklam bildirimi vererek BAT kazanmasını sağlıyor. Özellikle BAT yani kripto para kazandırma özelliğini çok seviyorum, oturduğun yerden pasif gelir :D Şu anda bilgisayardan bir Brave tarayıcısından yazıyorum ama belirttiğin sorunlardan tamamen arınmış, kendi deyimleriyle Chrome'dan 3 kat daha hızlı bir Tarayıcı kullanıyorum. Ayrıca tüm Linux dağıtımlarıyla çalışabilen, Firefox'dan daha güvenli ve daha hızlı bir tarayıcıdır. Ben hem Windows hem Android hem IOS hem Ubuntu hem de Debian sürümlerini kullandım ve hepsi harika! Maalesef IOS sürümünde BAT henüz kazanılmıyor ve mobil cihazlarda Tor'u daha gelmedi. (Evet Brave'nin kendine ait Tor'u var ve Tor gibi onion sitelere girebiliyor ama Türkiye'de sadece VPN ile çalışıyor) Ayrıca IOS için Firewall VPN ile anlaşmaları var ama onun da kullanımı ücretli. Brave'i seviyorum. "Be Brave"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minik bir düzeltme yapayım; "Guardian ile antlaşmalı olarak Firewall VPN hizmeti sunmaktadır.". Ekleme olarak da Opera'nınkinden iyi ama ücretli olması bir tık üzücü. Android'e gelirse ya da IOS'a Brave Rewards gelirse belki BAT ile ödeme olur. İşte o zaman 10 numara 5 yıldız olur.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler

Eski Bluetooth Kulaklıkları Çöpe mi Atıyoruz?

Via Tarayıcı - 1MB 'lık Mucize

Elveda SuperSu Merhaba Magisk