Elveda SuperSu Merhaba Magisk

Telefonu Rootlamak

Bir süredir telefonumda değişiklik yapma isteğim vardı. Aklımdaki ise yeni bir telefon değildi tabii. Rootlu bir Rom yükleyerek yeni Android sürümünü test etmek istiyordum. Xiaomi  marka telefona sahibim ve genel olarak üreticinin sağladığı MIUI romdan memnunum. Fakat sürümü şuan Android 7.0 ve üreticinin Android 8 güncellemesinin gelmesi biraz daha zaman alacak.

Magisk vs SuperSU


Android 9

Yeni Android 9.0 hakkında bazı yazılar okumuştum. Ne gibi değişikliklerin olduğunu ekstra neler kazanabileceğimi görmek için TWRP, SuperSU  ve LineageOS denen muhteşem üçlü ile deneme yapmaya karar verdim. LineageOS henüz Android 9 için emekleme aşamasında. Bazı yerlerde hatalar veriyor. Ama genel anlamda hızlı. Telefonun tüm ana fonksiyonları faal ve akıcı. Çünkü telefon üreticisinin sizin haberiniz olmadan telefona doldurduğu bir ton bloatware yazılımdan kurtulup isteğinize göre şekillendirebileceğiniz bir işletim sistemine sahip oluyorsunuz. Telefon 3 saniyede açılıyor. Düşük profilli bir Gapps kurduğunuzda da Google Play hizmetlerinden eskisi gibi yararlanabiliyorsunuz. Biraz daha zamanı var diye düşünerek eski orjinal sistemime dönmeye karar verdim.

Hepimizin eski gözdesi SuperSU hakkında bilgi var. Yapımcısı emekli oldu ve yeni sürümlere destek vermeyecek. Bu nedenle root için artık başka bir çözüm aramak gerekiyor.

Magisk Kurmak

Magisk root denemeye karar verdim. Eskiden Magiski, rootlu telefonda çalışmayı reddeden programlar için kullanıyorduk. Oradan biraz aşinayız. Başınıza gelmiştir. Bendeki Garanti Cep Şube, Netflix gibi programlar telefonun rootlanmış olduğunu farkediyordu. Çalışmıyordu. Bizde magsik kurup ilgili uygulamayı kandırıyorduk.

Bu arada Magisk de gelişmelerden nasibini almış ve kendi ek yazılım ağına sahip olan komple bir çözüme evrilmiş. SuperSu ile aynı yazılım arayüzünü kullanmış ve yabancılık hissettirmiyor.
Magisk Manager

Android denemelerimi yapıp  Orjinal Xiaomi Romuma geri döndükten sonra, sadece TWRP kurarak recovery bölümünü TWRP ile değiştirdim. Boot bölümünün kilidini tekrar açmak zorunda kaldım. Çünkü orjinal romu değiştirmeden fastboot yöntemi ile atmıştım. Root kurmadım.






Telefonunuza uygun TWRP ile en son Magisk sürümünü buradan indirerek kurduğunuzda, önyükleme bölümünde çalışan ve telefonunuzdaki dosyaları değiştirmeyen hızlı bir root çözümüne kavuşuyorsunuz. Sanırım SuperSU ile en büyük farkı da bu. SuperSU ile birçok meraklı telefonunu kullanamaz hale getirmiştir eminim. Ama bu tehlike Magisk de sizin de tahmin edeceğiniz gibi bulunmuyor.

Magisk Özellikleri ve SuperSu Farkları


Magiskin özelliklerinden ve SuperSU ile farklarında biraz bahsetmek istiyorum.

  • Magisk telefonunuzun sadece boot.img dosyası üzerinde değişiklik yapar. Bu imaj dosyası telefonunuzun açılmasını sağlayan ön yükleme setidir. Başka bir partititon da işlem yapmaz. SuperSU ise çalışmak için telefonun sistem bölümündeki dosyalarında değişiklikler yaptığı için risklidir.
  • Magisk ile üreticinin yayınladığı güncel yazılımı (OTA) telefonunuza eskisi gibi kurulur. SuperSU ile OTA güncellemeleri alamazsınız.
  • Magiski kendi yönetim yazılımı olan Magisk Manager ile sistemden kaldırdığınızda ek bir işlem yapmaya yada tekrar formatlama yapmanıza gerek yoktur.
  • Magisk ile Xposed da kullanabilirsiniz. (Yanlız Xposedi Magisk içinden Systemless sürümü yükleyerek kurmalısınız)
  • Magisk kullanılarak kurulan her yazılım da önyükleme bölümünde çalışır. İstenirse kolayca kaldırılabilir.
Genel itibariyle baktığımızda Magisk root işlemini son kullanıcı için daha kolay ve yönetilebilir yapmakta. Zamanla yazılım deposu daha da genişleyecek ve SuperSU 'nun yerini alacak. 

Meraklısı için bağlantıları da şurada verelim. Başka bir yazıda görüşmek üzere.

Yorumlar

Popüler

Eski Bluetooth Kulaklıkları Çöpe mi Atıyoruz?

Via Tarayıcı - 1MB 'lık Mucize