Google Play Store'dan Sıkıldınız mı?


Google Play Market gerek reklam gösterimi olsun ve gerekse kısıtlamalar nedeniyle istediğiniz uygulamaya mobil cihazınızda sahip olmanızı engelliyor. Güvenilmeyen kaynaklardan yüklediğiniz uygulamalarda da güvenlik sorunu var. Ne yapabiliriz? F-Droid adında bir mağazayı öneriyorum.

Bilenler hatırlar, eskiden blackmarkt vardı. Ama güvenlik endişeleri nedeniyle kuramıyorduk.


F-Droid nedir?

F-Droid, Android platformu için FOSS (Özgür ve Açık Kaynaklı Yazılım) uygulamalarının kurulabilir bir kataloğudur. İstemci; uygulamaları taramayı, kurmayı ve güncellemeleri aygıtınız da izlemeyi kolaylaştırır. İçeriğinde kategoriler ve öne çıkan uygulamalar var. Play store da bulamayacağınız uygulamalar var. Kurmak için root gerekmiyor. 
  • Depodaki her yazılım özgür lisanslara sahip olduğu için kaynak kodları herkes tarafından incelenebilir.
  • Depoyu oluşturan abiler depoya soktukları her yazılımı mümkün olduğunca kendileri inceleyip derlemeye çalışıyorlar.
  • Mahremiyete saygılı. kullanmak için hesap açmak gerekmiyor. size, kullandığınız alete ve kurduğunuz programlara dair hiçbir şey karşı tarafa gönderilmiyor, hiçbir şey takip edilmiyor. 
  • Antifeatures adı altında depodaki yazılımları sınıflandırıyorlar. bu sayede hangi programın reklam içerdiğini, kullanıcıyı takip ettiğini, özgür olmayan bazı servislerin/eklentilerin kullanımını gerektirdiğini görebiliyor ve icabında bunların filtrelenerek listede görünmesini dahi engelleyebiliyorsunuz.
  • Paketler imzalı

NewPipe Nedir?

Aslında benim bu platform ile tanışmam basit bir ihtiyaçtan başladı. Youtube da videoların sesi ile ilgileniyordum. Hem arka planda çalışacak ve hemde sadece ses dinleme isteğime yanıt verecek bir uygulama olsa ne güzel olur demiştim.

İnternette NewPipe adlı uygulamayı gördüm. Uygulama youtube videolarını arka planda istenen çözünürlükte çalıştırabiliyordu. Yani müzik dinlerken kapatamadığımız youtube uygulaması yerine youtube veritabanını kullanan bir müzik çalar uygulaması görevi yapıyor denebilir. Program iyi çalışıyor, reklam yok  ve telefonu kilitleseniz bile çalışmaya devam ediyor. Playlist de oluşturabiliyorsunuz.

NewPipe uygulamasını kurmak istediğimde F-Droid Mağazası ile karşılaştım. 


Yorumlar

  1. Ben de açık kaynak kodlu bir klavye ararken F-Droid ile karşılaşmıştım. O vakit anladım ki açık kaynak kodlu yani güvenilir uygulamaların adresi kesinlikle F-Droid. Üstelik Google Play Store'da Türkiye'ye gelmeyen uygulamalar da bulunabiliyor. Kesinlikle her Android kullanıcısının kullanması gereken bir uygulama, paylaştığınınız için de size ayriyeten tebrik ederim. NewPie'e gelecek olursak gerek yok. Sizin de daha önce bahsettiğiniz Brave artık bunu yapabiliyor. Brave'den YouTube'a girip herhangi bir video açtığımızda Brave ve açtığımız sayfa kapanmadığı sürece YouTube çalışmaya devam eder. Üstelik reklamsız olması özelliği ile Brave'nin YouTube'si bence resmi YouTube uygulamasından iyi. Üstelik Brave'de daha fazla vakit geçirirsel Brave Rewards bildirisi de daha fazla geleceği için daha fazla BAT kazanıyoruz(Bundan blog sahibinin Brave yazısının yorumlarında bahsetmiştim)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler

Eski Bluetooth Kulaklıkları Çöpe mi Atıyoruz?

Via Tarayıcı - 1MB 'lık Mucize

Elveda SuperSu Merhaba Magisk